7 cech skutecznego ogłoszenia - jak zarobić !

Zobacz galerię 25 marzec 2016 10:58 od ivnet.pl

7 cech skutecznego ogłoszenia - jak zarobić !

Zareklamuj się w wielu miejscach, by mieć jak najszersze dotarcie do klientów i przedstaw korzyści, grupy udogodnień w Ofercie, w Artykule Sponsorowanym SEO, który zamieścimy w portalu na Blogu i w Mediach Społecznościowych oraz będziemy polecać w emailach do Listy Mailingowej. W ten sposób jesteś w stanie zbudować korzyść w oparciu o całą gamę produktów z Twojej oferty.

Dobre ogłoszenie powinno być skuteczne. Ale co to właściwie znaczy i dlaczego jedne zwiększają zainteresowanie usługami, a inne wręcz odwrotnie? Co przemawia za tym, że oferta będzie atrakcyjna dla odbiorcy, nawet jeśli w grę wchodzą duże koszty? Oto 7 cech skutecznego ogłoszenia, które zwiększy zainteresowanie Twoją ofertą i przyciągnie nowych klientów.

Cecha 1 – Rzetelny i atrakcyjny tytuł

Tytuł jest pierwszą rzeczą, która powinna zachęcić użytkownika do wejścia na Twoje ogłoszenie. Jeśli będzie nieczytelny lub wprowadzający w błąd, oferta zostanie pominięta. Ewentualnie tuż po jej otwarciu, użytkownik szybko ją zamknie, ponieważ nie trafił na to, czego poszukiwał. W tytule powinna być zawarta informacja, czego dotyczy ogłoszenie, tak aby użytkownik nie miał problemu z identyfikacją. Na portalu ivnet.pl opis oferty zawiera nazwę firmy, branżę, krótki opis usługi oraz dane kontaktowe. Dzięki tym podstawowym informacjom, widocznym już z poziomu wyszukiwarki, można szybko wybrać interesującą ofertę i skontaktować się bezpośrednio z firmą.

Cecha 2 – Przyciągający i wyczerpujący opis

Kiedy już uda Ci się zachęcić potencjalnego klienta do kliknięcia w Twoje ogłoszenie połowę sukcesu masz już za sobą. Teraz jednak musisz go przekonać do tego, by skorzystał właśnie z tej oferty. Kilka suchych zdań o oferowanym produkcie lub usłudze nie wystarczy. Opis nie powinien być ani za długi, ani za krótki. W kilku-kikunastu zdaniach napisz, co jest przedmiotem sprzedaży, jakie są cechy produktu, czego dotyczy usługa i co zyska na tym osoba kupująca. Tekst powinien być napisany sprawnie, bez błędów językowych i co gorsza, ortograficznych. Nic nie odstrasza tak bardzo, jak oferta napisana na kolanie z mnóstwem błędów. To pokazuje brak szacunku dla klienta i może jedynie zaszkodzić wizerunkowi.

Cecha 3 – Zdjęcia i multimedia

Sam tekst nie wystarczy. Choćby opis był napisany z największą sprawnością językową i przedstawiał najbardziej atrakcyjną transakcję, należy pamiętać, że ludzie są przede wszystkim wzrokowcami i przyciągają ich obrazki. Dlatego warto, a nawet należy wzbogacić ogłoszenie o atrakcyjne zdjęcia, przedstawiające przedmiot sprzedaży lub obrazujące usługę. Nawet jeśli ma to być jedno z darmowych zdjęć, dostępnych w internecie. W celu urozmaicenia oferty można również w treści umieścić wideo-prezentację lub film promocyjny. Na portalu ivnet.pl możesz wstawiać filmy z YouTube.

Cecha 4 – Zniżki i rabaty

Klienci lubią być doceniani i kuszeni różnego rodzaju promocjami. Dlatego, szukając sposobu na zwiększenie atrakcyjności ogłoszenia, polecamy zaoferować jakieś bonusy np. w postaci zniżek dla osób korzystających naszego portalu. O kodach rabatowych, szeroko pisaliśmy w jednym z poprzednich artykułów. To atrakcyjna forma promocji, dzięki której przyciągniesz nowych klientów, zwiększysz obroty firmy i zyski. Kupony rabatowe mogą być bardzo skuteczną metodą na docenienie stałych klientów i zainteresowanie ofertą tych nowych.

Cecha 5 – Widoczność

Żadna wizytówka, choćby była najatrakcyjniejsza, nie zadziała, jeśli nie będzie widoczna. Standardowe wizytówki czy ogłoszenia w darmowym pakiecie, z czasem spadają coraz niżej w wynikach wyszukiwania na platformie. Im więcej nowych, tym starsze oferty schodzą na dalszy plan. Klienci często skupiają się jedynie na pierwszej stronie, może na kilku następnych. Dlatego, jeśli chcesz, aby Twoja oferta czy ogłoszenie docierało cały czas do potencjalnych klientów, polecamy wykupienie prezentacji na 12 miesięcy. To niewielki koszt, a zyskasz pewność, że dotrzesz do największej możliwej ilości odbiorców, bez względu na to ile konkurencyjnych ogłoszeń obecnie znajduje się na platformie.

Cecha 6 – Słowa kluczowe

Słowa kluczowe to inaczej mówiąc zwroty, na które użytkownicy mogą poszukiwać ofert. Na przykład, jeśli ktoś szuka mieszkania do kupienia lub wynajmu, takimi słowami mogą być: nieruchomości, dom, mieszkanie, dom na sprzedaż itp. Im bardziej dopasowane słowa kluczowe, tym większe prawdopodobieństwo, że oferta znajdzie się w wynikach wyszukiwania. Słowa kluczowe należy rozmieścić w tytule, treści ogłoszenia i w tzw. tagach, czyli specjalnym miejscu (w formularzu - pozycja : słowa kluczowe lub frazy) przeznaczonym właśnie na tego rodzaju działania.

Cecha 7 – Jasno sprecyzowane formy kontaktu

Ostatnim, lecz nie mniej ważnym czynnikiem przekładającym się na wzrost sprzedaży są jasno sprecyzowane i widoczne formy kontaktu. W ogłoszeniu warto zamieścić e-mail, numer telefonu, adres strony www oraz adres firmowy, ewentualnie inne, dodatkowe formy kontaktu. Wszystko po to, aby użytkownik mógł bezpośrednio skontaktować się z Tobą i dopytać o ofertę lub ustalić warunki transakcji. Nie polecamy podawania jedynie adresu strony internetowej, gdyż w takim układzie klient musi jeszcze dodatkowo wchodzić na stronę i szukać danych kontaktowych. To wydłuża czas reakcji i może niektóre osoby zniechęcić. Najlepiej, gdy od razu ma wszystko podane w jednym miejscu.

Stosując się do powyższych zasad, możesz liczyć na wzrost zainteresowania ogłoszeniem nawet o kilkaset procent w porównaniu ze zwykłymi „ofertami”, zawierającymi jedynie krótki opis usługi i nic więcej.

Zarejestruj się już dziś w serwisie ivnet.pl (tylko imię i email), następnie Dodaj ofertę i wybierz opcję, najlepiej na 12 miesięcy, gdzie otrzymasz najwięcej korzyści i satysfakcji.

Pozdrawiam,

Mariusz Waldheim

Zobacz galerię zdjęć artykułu



Brak komentarzy. Może czas dodać swój?

Dodaj komentarz

Wyraź swoją opinie ! Nie zwlekaj wyraź opinie na temat artykułu!
Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.